Wertykalny czy horyzontalny garaż wielopoziomowy
Przedmiotem projektu jest wolnostojący, wielostanowiskowy, bezobsługowy garaż wielopoziomowy z elektroniczną kontrolą dostępu o pięciu kondygnacjach nadziemnych i dwóch podziemnych. Część podziemna jest garażem zamkniętym, część nadziemna stanowi garaż otwarty.
Wersja 1- garaż wielopoziomowy horyzontalny
Rozwiązania przestrzenno- funkcjonalne
Garaż wielopoziomowy będzie się składał z pięciu kondygnacji otwartych, nadziemnych i dwóch zamkniętych, podziemnych. Budynek jest zaprojektowany jako bezobsługowy z elektroniczną kontrolą dostępu. Wjazd i wejście do budynku odbywają się z poziomu terenu. Wjazd zlokalizowany jest w elewacji północnej, wejście we wschodniej. Komunikacja samochodowa pomiędzy kondygnacjami jest zrealizowana za pomocą ramp zlokalizowanych w centralnej części budynku. Komunikacja piesza odbywać się będzie obudowaną klatką schodową z windą. Najwyższy poziom parkowania jest nie zadaszony. Budynek będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych.
Na kondygnacjach podziemnych oprócz parkingu zlokalizowano pomieszczenia techniczne obsługujące budynek. Centralną część budynku zajmują dwie rampy oraz trzon komunikacyjny z jedną windą i klatką schodową. Pozostałą powierzchnię kondygnacji nadziemnych zajmują dojazdy i miejsca postojowe. Każda z ramp umożliwia pokonanie wysokości połowy piętra.
Ilość miejsc w części parkingu nadziemnego, otwartego: 344, w parkingu podziemnym, zamkniętym: 110. Łączna ilość miejsc parkingowych wynosi: 454.
Elewacje zostaną wykonane w postaci słupów żelbetowych, o różnych szerokościach i rozstawach, ustawionych na obwodzie budynku. Pionowe przestrzenie pomiędzy nimi zostaną wypełnione siatką i kratami stalowymi przeznaczonymi dla roślinności pnącej.
Wersja 2- garaż wielopoziomowy wertykalny
Wersja 3- garaż wertykalny w kolorze szarym
Dane liczbowe
Powierzchnia zabudowy 1268,70 m2
Powierzchnia użytkowa 9117,25 m2
Rozwiązania techniczno- materiałowe
Garaż wielopoziomowy będzie wykonany w konstrukcji monolitycznej żelbetowej, płytowo- słupowej.
Współpraca: mgr inż. A. Krzowski