Budynek biurowca Urzędu Miasta na Wieniawie
Projekt koncepcyjny biurowca na potrzeby rozbudowy Urzędu Miasta Lublin.
Rozwiązania przestrzenno- funkcjonalne
Budynek biurowca będzie posiadał dziewięć kondygnacji: osiem nadziemnych, w tym jedną parkingu otwartego oraz jedną kondygnację parkingową podziemną. Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. Wieniawskiej na przeciwko wejścia do istniejącego po przeciwległej stronie ulicy urzędu. Prowadzi ono do parterowej części mieszczącej biura obsługi mieszkańców. Komunikacja pionowa prowadzi przez hol reprezentacyjny z windami panoramicznymi i schodami otwartymi. W części tej zlokalizowane są przestrzenie przeznaczone na poczekalnie dla klientów z siedziskami i miejscami do pisania oraz automaty do napoi. Ponad głównym wejściem do budynku i ul. Wieniawską przebiega nadziemny przeszklony łącznik, łączący istniejący budynek urzędu z nowo projektowanym. Z łącznika prowadzi bezpośrednie wyjście na zielony taras wypoczynkowy położony na dachu części parterowej budynku biurowca. Od strony skrzyżowania ulic Karskiego i Spokojnej zlokalizowany jest podjazd do części mieszczącej pomieszczenia biurowe Prezydenta Miasta. Od strony ul. De Tramecourta zlokalizowana jest część mieszcząca pomieszczenia najemców (w tym Ministerstwa Sprawiedliwości). Budynek będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych.
Widoki wewnętrznego dziedzińca- tarasu
Rozwiązania techniczno- materiałowe
Konstrukcja budynku biurowca zostanie wykonana w technologii monolitycznej żelbetowej. Ściany zewnętrzne warstwowe. Ślusarka okienna i zewnętrzna drzwiowa aluminiowa. Ściany osłonowe przeszklone, kurtynowe. Okładzina elewacyjna z płyt laminatu, paneli aluminiowych lub kamienia. Windy w holu od strony ul. Wieniawskiej panoramiczne. Podłogi podniesione. Posadzki kamienne, gresowe i wykładzina dywanowa. Na dachu parteru stropodach odwrócony z nawierzchnią trawiastą. Budynek będzie wentylowany mechanicznie i klimatyzowany.
Dane liczbowe
Powierzchnia biurowca netto 22281,9 m2
Wizualizacje
Współpraca: mgr inż. A. Krzowski